یک ماه قبل - هواداران پرسپولیس
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Image and video hosting by TinyPic هواداران پرسپولیس
چهارشنبه 87 مهر 10 ساعت 1:47 عصرسروصدای قطبی، سکوت قلعهنویی
شصت و پنجمین بازی استقلال و پرسپولیس راس ساعت 15 روز جمعه در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود. این بازی با توجه به تعطیلی روزنامه‌ها، مدارس و بسیاری از نهاد‌های دولتی هم می‌تواند کم‌حاشیه‌تر از همیشه باشد و هم پرتماشاگرتر.
در آستانه دربی حساس پایتخت، خواندن اظهارات برخی عوامل این بازی خالی از لطف نیست:

قطبی: آنالیز پرسپولیس‌ کمکی به استقلال نمی‌کند

برخلاف امیر قلعه‌نویی که حاضر نشد در آستانه بازی با پرسپولیس مصاحبه کند، افشین قطبی در گفتگو با سایت پرسپولیس عنوان کرد: استقلال و قلعه‌نویی را بخوبی می‌شناسد و برای برگزاری دربی برنامه‌‌های ویژه دارد.

قطبی اهدافش را این گونه به زبان می‌آورد: «هدف ما در دربی گل نخوردن، گل زدن و کسب پیروزی است. ما امسال پرسپولیس قدرتمندی در اختیار داریم و تاکنون نشان داده‌ایم از تمام تیم‌های حاضر در لیگ برتر بهتر هستیم.»

قطبی که ظاهرا از پیروزی در دربی مطمئن است، تیمش را با تیم‌هایی چون برزیل، آرسنال و میلان مقایسه می‌کند: «همه می‌دانند که برزیل، میلان و آرسنال چطور بازی می‌کنند؛ اما مهم سازماندهی، سرعت و دقت فوتبال آنهاست که باعث موفقیتشان می‌شود. ما نیز چنین تفکراتی را در تیم پرسپولیس با نفرات خوبی که در اختیار داریم، پیاده کرده‌ایم و هیچ نگرانی از بابت آنالیز حریف نداریم.»

سیاوش اکبرپور: دربی 6 امتیاز دارد

سیاوش اکبرپور، پیروزی در دربی را 6 امتیازی می‌داند: «3 امتیاز آن به دلیل این که پرسپولیس رقیب ماست و با شکست، 3 امتیاز از دست می‌دهد و 3 امتیاز دیگر نیز در جدول به حساب ما واریز می‌شود.»

مهاجم آبی‌ها که نیمکت‌نشینی‌اش در بازی با راه‌آهن، حرف و حدیث‌‌های بسیاری به همراه داشت، این بار با احتیاط بیشتر در این مورد حرف می‌زند: «بی‌تردید هر بازیکنی که به میدان برود، تفاوتی نمی‌کند؛ اما اگر بازی کنم، تمام تلاشم را انجام می‌دهم.» اکبرپور که علی کریمی را الگوی ورزشی خود می‌داند، با احترام به بازیکن حریف، بازی با پرسپولیس را دشوار خوانده و می‌افزاید: در دربی تجربه و هوشیاری حرف اول را می‌زند و تاکتیک چندان مطرح نیست.

نیکبخت: برای دربی انگیزه دارم‌

به محض آن که قطبی در تمرینات پرسپولیس، نیکبخت را در ترکیب تیم ذخیره‌ها قرار داد، روزنامه‌ها به شایعه نیمکت‌نشینی این بازیکن در دربی روز جمعه دامن زدند. نیکبخت با تکذیب این شایعات می‌گوید: «با توجه به انگیزه و تلاش زیاد، هیچ دلیلی برای نیمکت‌نشینی من وجود ندارد؛ اما باز هم سرمربی تیم در این خصوص نظر می‌دهد. من سال‌ها در هر دو تیم بازی کرده‌ام و این بار هم دوست دارم در ترکیب اصلی باشم تا مقابل استقلال گلزنی کنم.»

نیکبخت در مورد شرایط آمادگی‌اش هم معتقد است: «شرایط من بسیار خوب است و برخلاف نوشته‌های برخی روزنامه‌ها، هیچ بیماری هم ندارم. دلیل غیبتم در تمرین روز شنبه، کمردرد بود که خوشبختانه خیلی حاد نبود.»

برهانی‌: گلزنی می‌کنم‌

آرش برهانی که طی 2 بازی گذشته استقلال برای آبی‌ها گلزنی کرده است، فقط یک انگیزه دارد؛ تداوم گلزنی در سومین بازی پیاپی. برهانی می‌گوید: انگیزه‌‌های زیادی برای باز کردن دروازه پرسپولیس دارم. از لحاظ روحی در شرایط ایده‌آلی هستم و می‌خواهم در سومین بازی پیاپی با گلزنی‌ام، دل میلیون‌ها هوادار استقلال را شاد کنم.

 مایلی‌کهن: پرسپولیس بهتر است؛ اما...

محمد مایلی‌کهن که این روزها ممنوع‌المصاحبه است، در گفتگو با برنا پیرامون دربی استقلال و پرسپولیس گفت: پرسپولیس از نظر برخورداری از بازیکنان تاثیرگذار، بهتر از استقلال است؛ اما تجربه ثابت کرده که در دربی‌ها تیمی که بازیکنان بهتری دارد، حتما برنده نمی‌شود.


متن فوق توسط: محسن نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)
معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران گفت: با توجه به تجربه ناموفق عرضه بلیط دربی بزرگ پایتخت در بازی های گذشته و بروز مشکلات متعدد برای علاقه مندان به فوتبال ، بلیط بازی روز جمعه این دو تیم از ساعات اولیه صبح همان روز و تنها در ورزشگاه آزادی فروخته می شود.

علیرضا فخاری امروز دوشنبه در گفتگو با ایرنا بدون اشاره به تعداد بلیط و مدت فروش آن افزود: با همکاری همه دستگاههای مرتبط تمهیدات لازم برای هر چه بهتر برگزار شدن این بازی اندیشیده شده است.

رییس شورای تامین استان تهران تصریح کرد: تدابیر امنیتی و انتظامی و ترافیکی برای این بازی همچون گذشته اتخاذ شده و عوامل انتظامی و راهنمایی تهران بزرگ برای این منظور آمادگی کامل دارند.

فخاری اظهار داشت: فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به عنوان متولیان برگزاری مسابقات فوتبال وظیفه دارند تسهیلات و امکانات ومورد نیاز برای این بازی را فراهم کرده و دستگاه های امنیتی و انتظامی نیز تامین کننده امنیت اتسهیلات و امکانات ایمنی و امنیتی هستند.

وی تاکید کرد: همه امکانات و تدابیر لازم برای انجام یک بازی بدون از هر گونه حاشیه ای در نظر گرفته شده و نیروهای انتظامی برای کنترل نظم و تامین امنیت این بازی آمادگی کامل دارند.

وی گفت: هماهنگی های لازم با اورژانس تهران ، شرکت واحد اتوبوس رانی ، عوامل انتظامی ، حراست تربیت بدنی و سازمان لیگ برای این بازی انجام شده و امیدواریم در این بازی شاهد هیچ گونه مشکلی نباشیم


متن فوق توسط: محسن نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)
گروه ورزش: هفته هشتم لیگ برتر پر بود از اتفاقات جالب و غیرقابل پیش‌بینی.

حضور یکصد هزار نفر در ورزشگاه آزادی برای تماشای علی کریمی و بازی پرسپولیس و پگاه، شکست سنگین مس کرمان در شیراز، پیروزی دور از انتظار پیکان در اهواز، شکست ابومسلم در دیدار خانگی مقابل مقاومت و تساوی پاس و ذوب‌آهن در یک بازی پرگل، همگی باعث شد تا لیگ هشتم یک هفته پرهیجان را تجربه کند.

این هیجانات صدر جدول لیگ را هم فشرده‌تر کرد؛ چراکه حالا 4 تیم 14 امتیازی در کنار هم قرار دارند و برق شیراز بالاتر از سایر تیم‌هاست.

شاگردان محمد عباسی که با یک بازی کمتر صدر جدول را در اختیار دارند، با نتیجه‌ای که مقابل مس به دست آوردند (پیروزی 4 بر یک)، هم لقب تیم برتر هفته را به خود اختصاص دادند و هم عنوان آقای گلی را توسط فرید عابدی تصاحب کردند.

در پایان این بازی، مظلومی دریافت 2 گل زودهنگام را دلیل شکست سنگین تیمش عنوان کرد و عباسی هم به خاطر هوشیاری بازیکنان برق، به آنها تبریک گفت.

با وجود آن که ورزشگاه حافظیه برای تماشای بازی 2 تیم بالای جدول پر شده بود؛ اما هیاهوی هیچ ورزشگاهی به اندازه ورزشگاه آزادی نبود. یکصد هزار تماشاگر آمده بودند تا پس از 7 سال علی کریمی را با پیراهن پرسپولیس ببینند. مرد شماره 8 قرمزها در این بازی آنچنان که باید آماده نبود؛ اما برای پرسپولیسی‌ها کسب 3 امتیاز مهم‌تر از نمایش علی کریمی بود. او که پس از خروج کریم باقری از زمین، بازوبند کاپیتانی را از پژمان نوری هدیه گرفت، در پایان بازی، اولین منتقد عملکرد خودش بود: «بد بودم؛ اما روزبه‌روز بهتر می‌شوم. به هر حال هنوز با تیم هماهنگ نشده‌ام.»

علی کریمی هم مثل بسیاری از پرسپولیسی‌ها از حضور این تعداد تماشاگر متعجب و البته خوشحال بود: «9 - 8 سال بود که این فضا را تجربه نکرده بودم. بازی مقابل پگاه برایم بسیار خاطره‌انگیز بود. پرسپولیس با درخشش کریم باقری (به‌رغم از دست دادن پنالتی) و گلزنی ابراهیم توره، حالا با آمادگی کامل، خود را آماده دربی می‌کند.»

در اهواز یک نتیجه عجیب رقم خود و استقلال اهواز بازی 2 بر صفر برده را به پیکان واگذار کرد. میثاقیان که به خاطر شکست سنگین مقابل استقلال، بشدت زیر فشار بود، بعد از شکست خانگی از پیکان بیش از پیش مورد انتقاد هواداران اهوازی قرار گرفت؛ اما شفیع‌زاده با حمایت از او عنوان کرد: «کادر فنی استقلال اهواز تغییر نخواهد کرد.»

در مشهد هم تماشاگران زیادی بعد از باخت ابومسلم به مقاومت، علیه سرمربی‌شان، برگی‌زر شعار دادند؛ اما جالب‌تر از همه اظهارنظر غلام پیروانی بود که گفت: «تیمش شایسته این پیروزی نبود.»

در 2 دیدار باقیمانده هفته هشتم، امشب استقلال به مصاف راه‌آهن می‌رود و فردا نیز ملوان میزبان سایپا کرج خواهد بود. استقلال در بازی امشب از بابت محروم شدن بازیکنانشان هیچ نگرانی ندارد. آبی‌ها که بیشتر حواسشان به بازی جمعه آینده مقابل پرسپولیس است، امشب هیچ بازیکن 2 اخطار‌ه‌ای ندارند و فقط در صورت گرفتن کارت قرمز از داور، شانس حضور در دربی را از دست می‌دهند.

غایبان استقلال در مقابل راه‌آهن، مجتبی جباری و ابراهیم تقی‌پور هستند. هافبک آبی‌ها که به خاطر طلبش در جلسات تمرینی هفته گذشته شرکت نکرد، امروز جایی در ترکیب استقلال ندارد. تقی‌پور هم به دلیل آسیب‌دیدگی شدید، چند روزی را باید به استراحت مطلق بپردازد. بازی استقلال و راه‌آهن را علیرضا فغانی سوت می‌زند. این بازی ساعت 20 آغاز می‌شود.


متن فوق توسط: محسن نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)
پنج شنبه 87 مهر 4 ساعت 1:38 عصرهمه نگاهها به علی کریمی است
هفته هشتم لیگ، یک مهمان ناخوانده دارد که اتفاقا همیشه با پیراهن شماره 8 در میادین فوتبال حاضر است. امشب برای پرسپولیسی‌ها بیشتر از هر چیز بازگشت علی کریمی با پیراهن قرمز اهمیت دارد. آنها که 7 سال پیش با بازیکن محبوبشان خداحافظی کردند، حالا در آستانه دربی می‌خواهند شاهد هنرنمایی مرد تکنیکی فوتبال ایران و آسیا باشند.
قطبی که خیلی امیدوار است ورزشگاه آزادی به خاطر بازگشت علی کریمی به پرسپولیس بیشتر از همیشه تماشاگر به خود ببیند، امکان تغییر در ترکیب پرسپولیس را رد نکرده است. به هر حال خصوصیت متفاوت بازی کریمی او را مجاب می‌کند که تغییراتی چند در ترکیب تیمش به وجود آورد.

علی کریمی امشب برای اولین بار تجربه حضور در لیگ برتر ایران را پیدا می‌کند. آخرین فصل حضور کریمی در پرسپولیس ، مصادف بود با آخرین دوره جام آزادگان در فصل 80 - 1379.

کریمی در آن سال 15 بار با پیراهن پرسپولیس در لیگ بازی کرد و 5 گل هم برای این تیم به ثمر رساند. 7 بازی در جام حذفی و 4 بازی در جام باشگاه‌های آسیا، دیگر بازی‌های کریمی در آخرین سال حضور این بازیکن در پرسپولیس بود.

امشب هواداران پرسپولیس برای چهل و چهارمین بازی کریمی در پرسپولیس لحظه شماری می‌کنند. کریمی در طول 3 فصل حضور در پرسپولیس، 43 بار برای این تیم به میدان رفت و 11 گل هم زد.

کریمی پس از ترک پرسپولیس طی 7 فصل گذشته، 120 بازی باشگاهی با پیراهن تیم‌های الاهلی امارات، بایرن مونیخ آلمان، القطر و السیلیه قطر انجام داد، اما 57 گل از 65 گلش را با پیراهن الاهلی به ثمر رساند تا مشخص شود بهترین روزهای مرد شماره 8، در لیگ امارات بوده است.

یک هفته قبل از دربی‌

هفته هشتم برای پرسپولیس و استقلال با بقیه هفته‌ها فرق دارد، چراکه آنها خود را برای دربی بزرگ پایتخت آماده می‌کنند. این 2 تیم خواسته یا ناخواسته امتیازات بازی‌های قبل از دربی را براحتی از دست داده‌اند تا برای حضور در دیدار سنتی کمتر دچار مشکل شوند.

آخرین نمونه برای این ادعا بازی‌های فصل پیش است که پرسپولیسی‌ها قبل از بازی برگشت با استقلال با 2 گل مغلوب ذوب‌آهن شدند و استقلال هم قبل از رویارویی با پرسپولیس، هر 2 بازی رفت و برگشت را به سپاهان واگذار کرد. با این حال قطبی صراحتا عنوان کرده است که این 3 امتیاز را قربانی دربی نمی‌کند.

پرسپولیس در آخرین بازی خود، تیم پیام مشهد را با نتیجه 2 بر یک شکست داد تا پس از 3 هفته ناکامی بار دیگر امتیازاتش را به صدرنشین نزدیک‌تر کند. آنها با وجود ایستادن در مکان پنجم جدول، این شانس را دارند که با پیروزی بر پگاه، در آستانه دربی به صدر جدول لیگ تکیه بزنند.

در پرسپولیس علیرضا نیکبخت واحدی به دلیل 3 اخطاره بودن نمی‌تواند تیمش را همراهی کند و مجتبی شیری به عنوان تنها بازیکن‌ 2 اخطاره، اگر می‌خواهد دربی را از دست ندهد، در صورت حضور در میدان باید با احتیاط بیشتری بازی کند.

ابراهیم توره و سپهر حیدری، غایبان احتمالی پرسپولیس در بازی امشب هستند، هر چند تیم پگاه هم چند بازیکن اصلی خود از جمله آدریانو آلوز برزیلی را در این بازی در اختیار نخواهد داشت.

برق - مس؛ جدال بالانشینان‌

یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته هشتم با توجه به جدول رده‌بندی، دیدار 2 تیم برق شیراز و مس کرمان است. این 2 تیم که با 11و  12 در رده‌های سوم و دوم قرار دارند، با توجه به بازی خارج از خانه ذوب‌آهن خیلی امیدوارند که با کسب یک 3 امتیاز صدرنشین لیگ شوند. این بازی که در ورزشگاه حافظیه برگزار می‌شود، برای هواداران شیرازی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

برنامه هفته هشتم لیگ‌

پنجشنبه 4 مهر: برق شیراز با مس کرمان (ساعت 30/19 در ورزشگاه حافظیه)،داور: احمد صالحی‌

پرسپولیس با پگاه گیلان (ساعت 20 در ورزشگاه آزادی)،داور: سعید مظفری‌زاده‌

سپاهان با فولاد (ساعت 20 در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان) ،داور: محسن ترکی‌

صباباتری با پیام خراسان (ساعت 20 در ورزشگاه یادگار امام قم)،داور: رحیم مهرپیشه‌

استقلال اهواز با پیکان (ساعت 20 در ورزشگاه تختی)،داور: نوید مظفری‌

پاس با ذوب‌آهن (ساعت 20 در ورزشگاه قدس همدان)،داور: قاسم واحدی‌

ابومسلم با مقاومت سپاسی شیراز (ساعت 30/20 در ورزشگاه ثامن الائمه مشهد)ِ ،داور: هدایت ممبینی‌

شنبه 6 مهر: استقلال با راه‌آهن (ساعت 20 در ورزشگاه آزادی)،داور: علیرضا فغانی‌

یکشنبه 7 مهر: ملوان با سایپا (ساعت 20 در ورزشگاه تختی انزلی) ،داور: یدالله جهانبازی‌



متن فوق توسط: محسن نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)
پنج شنبه 87 مهر 4 ساعت 1:35 عصرقطبی؛ 2 واکنش در یک روز
کسانی که دیروز صبح به تمرین پرسپولیس رفته بودند، یک صحنه نایاب را شکار کردند؛ عصبانی‌ترین حالت افشین قطبی. وقتی خبرنگاری از قطبی پرسید سفر مارکو به برزیل برای آوردن بازیکن به تیم فولاد است، او آنقدر عصبانی شد که نفهمید چه پاسخ داده است: «کاری که شما می‌کنید، حیوان با حیوان نمی‌کند. مگر شما وجدان ندارید، این چه حرف‌هایی است که می‌زنید و...»
البته بعد از دقایقی، قطبی باز همانی شد که همه سراغ دارند؛ متین،‌ آرام و منطقی. او این بار با عذرخواهی از همه خبرنگاران گفت: خبرنگاران شریف‌ پلی هستند بین فوتبال و مردم و ما به آنها به دیده احترام نگاه می‌کنیم و همیشه زحماتشان را در پیشرفت فوتبال مدنظر قرار می‌دهیم. من فقط به آن عده معدود از خبرنگاران سفارش می‌کنم بی‌جهت آبروی مردم را نریزند و باعث اختلاف در باشگاه ما نشوند.

با وجود این، شب گذشته قطبی به خاطر برخورد تندش با خبرنگاران، به دفتر مدیرعامل باشگاه پرسپولیس احضار شد.


متن فوق توسط: محسن نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)
سه شنبه 87 مهر 2 ساعت 1:37 عصرپرسپولیس به فرد واگذار نمیشود
چند وقتی است که خبر‌هایی مبنی بر واگذاری باشگاه‌ پرسپولیس به فرد مطرح می‌شود. دیروز کیومرث هاشمی، معاون سازمان تربیت بدنی در واکنش به این شایعات عنوان کرد: اصولا باشگاه‌‌های استقلال و پیروزی به دلیل شرایط خاصی که دارند، امکان واگذاری آنها به افرادی خاص وجود ندارد.
در این میان، فروش سهام یکی از راهکار‌های واگذاری باشگاه‌‌های استقلال و پرسپولیس است و البته تا زمانی که این باشگاه‌ها به درآمدزایی نرسند، امکان فروش سهام آنها هم وجود ندارد.

به گفته هاشمی، سازمان تربیت بدنی هیچ تصمیمی مبنی بر واگذاری این باشگاه‌ها به اشخاص ندارد و این می‌تواند شرایط همکاری حسین هدایتی با پرسپولیس را تغییر دهد.

رئیس هیات مدیره پرسپولیس که پیش از این گفته بود باید سهام این باشگاه را به او واگذار کنند تا برای این تیم پول خرج کند، دیروز با چرخشی 180 درجه‌ای تغییر موضع داد و گفت: چه سهام باشگاه به بنده واگذار شود و چه نشود تا زمانی که زنده‌ام به عنوان یک حامی در خدمت پرسپولیس خواهم بود.

متن فوق توسط: محسن نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)
سه شنبه 87 مهر 2 ساعت 1:35 عصرعلی کریمی» مقابل پگاه بازی میکند
«علی کریمی» مقابل پگاه بازی می‌کند
جام جم آنلاین: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس هم‌چنین در باره احتمال بازی علی کریمی و دی‌کارمو در این دیدار خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم علی کریمی بتواند مقابل پگاه بازی کند و ما در فکر اولین حضور او در بازی مقابل استقلال نیستیم چرا که هر زمان آماده باشد از او استفاده خواهیم کرد اما، وضعیت بازی دی‌کارمو هنوز مشخص نیست و بهتر است این را از مصطفوی بپرسید.

به گزارش ایسنا، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هماهنگی بازیکنان و سرعت بالای فوتبال پرسپولیس جایی برای آنالیز مربیان تیم پگاه باقی نمی‌گذارد. 

قطبی پیرامون بازی هفته هشتم تیمش مقابل تیم پگاه گیلان اظهار کرد: خوشبختانه پس از پیروزی که مقابل تیم پیام به دست آوردیم شرایط روحی تیم در وضعیت خوبی قرار دارد. بچه‌ها با انگیزه کار می‌کنند و مشکلی از بابت وضعیت روحی آنها نداریم.

وی گفت: به خوبی می‌دانم که هر تیمی که برابر پرسپولیس یا استقلال بازی می‌کند انگیزه زیادی دارد، چراکه بازیکنانشان به خوبی می‌دانند که قرار است فوتبال‌شان در طول فصل چهار مرتبه از تلویزیون پخش شود؛ همین طور بازی کردن در استادیوم آزادی و در حضور انبوهی از هواداران قرمزپوش و اینکه می‌خواهید مقابل قهرمان فصل قبل بازی کنید، انگیزه‌ای می‌شود تا با تمام وجود به میدان بیایید.

وی افزود: من هیچ نگرانی از بابت آنالیز مربیان حریفان از جمله تیم پگاه ندارم چرا که هماهنگی بازیکنان ما و سرعتی که تیم فوتبال پرسپولیس دارد جایی برای آنالیز آنها نخواهد گذاشت.

قطبی گفت: ما در شش بازی اخیر در شش مرحله بهتر بازی کردیم و گذشته از نتیجه فوتبال‌مان از تمام تیم‌های حاضر در لیگ بهتر بود؛ امیدوارم بازی با پگاه هفتمین مرحله پیشرفت فوتبالمان را داشته باشیم با کسب هر سه امتیاز این بازی خودمان را به صدر جدول نزدیک کنیم.



متن فوق توسط: محسن نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)
یکشنبه 87 شهریور 31 ساعت 5:28 عصروضعیت بازیکنان اخطاری سرخپوشان
پرسپولیس با یک محروم به مصاف پگاه می‎رود

تیم پرسپولیس در شرایطی به مصاف تیم پگاه گیلان می‎رود که با محرومیت علیرضا نیکبخت واحدی بدلیل سه اخطاره بودن مواجه است.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، وضعیت بازیکنان اخطاری سرخپوشان بشرح ذیل اعلام می‎گردد:

محروم:

علیرضا نیکبخت واحدی به دلیل دریافت 3 کارت زرد در هفته‎های اول، چهارم و هفتم، از دیدار مقابل پگاه گیلان محروم می‎باشد.

یک اخطاره‎ها:

پژمان نوری و ایوان پتروویچ (هفته اول)، کریم باقری و مازیار زارع (هفته دوم)، علیرضا محمد (هفته سوم) و سید مهدی واعظی (هفته هفتم).

دو اخطاره‎ها:

مجتبی شیری (هفته‎های چهارم و ششم)

گفتنی است؛ مسعود زارعی بر اساس رأی کمیته انضباطی در هفته‎های اول و دوم محروم شده بود و نیز مارکو مربی برزیلی تیم پرسپولیس در هفته ششم مقابل مس کرمان محروم بود.


متن فوق توسط: محسن نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)

حرف و حدیث‎هایی که این روزها پیرامون مسائل داوری فوتبال کشورمان منتشر می‎گردد، عاملی شده تا کارشناسان و فوتبالدوستان بیش از پیش نسبت به رخدادهای داوری و اخباری که پیرامون آن به گوش می‎رسد حساسیت چندان نشان دهند.

از طرفی در شرا یطی که زمینه‎ای فراهم آمد تا قضیه اشتباه داوری پرسپولیس و مس و مسائل مربوط به آن از اذهان عمومی پاک شود متأسفانه محسن قهرمانی با انتشار مصاحبه‎ای که امروز در نشریات ورزشی به چاپ رسید بار دیگر جو حاکم را تحت‎الشعاع قرار داد.

در همین ارتباط تماسی حاصل کردیم با محمود خوردبین سرپرست پر تلاش پرسپولیس تا نظر ایشان را در سایت رسمی باشگاه پرسپولیس منتشر سازیم.

مطمئناً خبردار شده‎اید که مسعود مرادی به خاطر مسائل اخیر قصد کناره‎گیری از دنیای قضاوت را دارد؟

بله، بنده شخصاً احترام خاصی برای آقای مرادی قائل هستم تا جائیکه دقایقی قبل از بازی پرسپولیس و مس که ایشان را از نزدیک مشاهده کردم و به دلیل قضاوت خوبی که در چین و بازیهای المپیک پکن داشت به او تبریک گفتم، چون اعتقاد دارم مرادی از جمله داوران زحمتکش و با تجربه فوتبال ما می‎باشد. به هر جهت فکر می‎کنم اگر این خبر صحیح باشد خبر خوبی نمی‎تواند برای فوتبال ما باشد چون کناره گیری مرادی آنهم در شرایط فعلی به ضرر فوتبال ما و خود او محسوب می‎گردد ضمن اینکه دوست دارم مرادی در جام جهانی 2010 به عنوان یک داور ایرانی از حیثیت داوری کشورمان دفاع کند. با تمام این اوصاف فکر می‎کنم صحبت‎های امروز آقای قهرمانی مجدداً جو را خراب کرده است و جالب اینکه ایشان به خودش اجازه می‎دهد رسماً پرسپولیس را تهدید کند که برای این تیم، داوری نمی‎کند. به نظر من قهرمانی خیلی با هوش است که چنین اظهارنظری کرده زیرا قهرمانی با اشتباه فاحشی که در دیدار مقابل ملوان داشت و مانع پیروزی ما شد، می‎خواهد کارشناسان اشاره‎ای به اشتباه فاحش او نداشته باشند. به هر جهت فکر می‎کنم همه چیز با یک عذرخواهی کوچک از سوی مرادی حل شود چون ما گفته‎ایم که نه مرادی و نه دیگر داوران عمداً اشتباه نکرده‎اند.

با این حساب فکر می‎کنید داور داربی باید غیر ایرانی باشد؟

صد در صد. اصلاً شک نداشته باشید چون در شرایط فعلی و با جو منفی که برای جامعه داوری فراهم شده اصلاً منطقی نیست داور این مسابقه ایرانی باشد و شک نکنید که اگر قضاوت خوبی هم داشته باشد برای این مسابقه حاشیه ایجاد می‎شود. البته به این نکته هم اشاره کنم که داوران خارجی که طی این دو، سه سال اخیر برای قضاوت داربی به ایران آمده‎اند بسیار پر اشتباه ظاهر شدند و نسبت به هر دو تیم قضاوت پر حرفی ارائه دادند.

با این حال چون داور خارجی است حداکثر تا 24 ساعت پس از پایان بازی حرف و حدیث‎ها هم به فراموشی سپرده می‎شود و کمتر کسی تصور می‎کند ایشان با ذهنیت خاصی قدم به این مسابقه گذاشته است.

در آخر در مورد حضور علی کریمی در بازی مقابل پگاه صحبت کنید؟

فکر می‎کنم حضور کریمی در جمع پرسپولیسی‎ها به مانند پشتوانه عظیم روحی محسوب می‎گردد ضمن اینکه هواداران پر شور پرسپولیس نیز با درخشش کریمی شاهد یک فوتبال دیدنی و تک ضرب از سوی تیم پرسپولیس خواهند بود.

متن فوق توسط: محسن نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)

افشین قطبى سرمربى تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: نباید به گذرنامه داور دربى نگاه کنیم، بلکه سوابق و حرفه اى بودن در این زمینه اهمیت دارد. سرمربى پرسپولیس در مورد وضعیت کریمى و احتمال حضور وى مقابل پگاه، تصریح کرد: خوشبختانه ITC وى رسیده و خود او نیز در آمادگى به سر مى برد. امیدوارم بتواند خواسته هاى کادر فنى و هواداران را برآورده سازد. وى در خصوص مشکل مهاجم برزیلى گفت: مصطفوى باید در این زمینه پاسخگو باشد، چراکه من در باشگاه نیستم تا کار دیکارمو را پیگیرى کنم. امیدوارم با صدور مجوز، بتوانم از وى نیز به زودى استفاده کنم. وى در خصوص دربى شصت و پنجم تاکید کرد: بازى مقابل استقلال تهران همانطور که براى همه مردم حساس است براى من نیز اهمیت بالایى دارد اما باید به فکر کسب ? امتیاز مقابل پگاه باشیم و پس از آن در مورد بازى با استقلال نظر دهیم. سرمربى پرسپولیس در مورد اظهارات مختلف مبنى بر ایرانى یا خارجى بودن داورى دربى خاطرنشان کرد: براى من فرقى ندارد که چه کسى داور دربى باشد. نباید به گذرنامه داور نگاه کرد بلکه سوابق و حرفه اى بودن او مهم است تا به خوبى این دیدار حساس را مدیریت کند. سرمربى پرسپولیس در پاسخ به این سوال که در صورت حضور مرزبان در استقلال، کادر فنى این تیم از تاکتیک هاى وى باخبر مى شوند، تاکید کرد: من یک مربى حرفه اى هستم و نه تنها مرزبان بلکه هیچکس دیگرى از تاکتیک هایم باخبر نمى شود

 


متن فوق توسط: محسن نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)
   1   2      >

درباره خودم
هواداران پرسپولیس
محسن
عشق است پرسپولیس ایران
آرشیو یادداشت ها
یک ماه قبل
لوگوی من
هواداران پرسپولیس
آهنگ وبلاگ من
اشتراک در خبرنامه