کریمی خودرابه تیم ملی تحمیل میکند - هواداران پرسپولیس
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Image and video hosting by TinyPic هواداران پرسپولیس
دوشنبه 87 مهر 15 ساعت 12:49 صبحکریمی خودرابه تیم ملی تحمیل میکند
دربی با تمام هیجانات و جذابیت‌هایش تمام شد، اما تبعات آن همچنان باقی است. اگر از بازی متفاوت آرش برهانی، پاس‌های تاثیرگذار مجتبی جباری و حضور مفید کریم باقری در این بازی بزرگ بگذریم، درخشش علی کریمی را با توجه به حساسیت‌هایی که به تبع برخورد سرمربی تیم ملی با این بازیکن تکنیکی به وجود آمده، نمی‌توان براحتی نادیده گرفت.

علی دایی 2 ماه پیش با این استدلال که «چه کسی بازی علی کریمی را دیده است؟» او را از حضور در تیم ملی محروم کرد، اما حالا کریمی در ایران است و بازی‌‌های خوب او از چشم میلیون‌ها فوتبالدوست دور نخواهد ماند البته این به شرطی است که کریمی بتواند به بازی‌های خوب خود تداوم بخشد.

امیر حاج‌رضایی، کارشناس فوتبال در ارزیابی عملکرد مرد شماره 8 قرمزها در دربی می‌گوید: به نظر من کریمی بهترین بازیکن زمین بود و نشان داد که دارد به روزهای خوبش برمی‌گردد. اما او هنوز فرصت دارد خودش را به تیم ملی تحمیل کند و صحبت درباره بازگشت او به تیم ملی کمی زود است.

بهمن فروتن هم  که در حال حاضر ریاست هیات مدیره انجمن مربیان ایرانی را به عهده دارد  درباره کریمی نظرات جالبی دارد: «او در بازی روز جمعه بعد از آرش برهانی، بهترین بازیکن زمین بود، کریمی به خاطر گلی که زد و پاس‌هایی که داد، از من نمره 20 می‌گیرد، اما به لحاظ وضعیت جسمانی و نوع دویدن از من نخواهید به او نمره قبولی بدهم. علی طی 2 سال اخیر کمتر در شرایط مسابقه قرار داشته و حالا برای تحمیل خودش به تیم ملی، باید ثبات بیشتری داشته باشد.»

البته در این میان یک قانون نانوشته هم وجود دارد و آن این که مربیگری امری سلیقه‌ای است و یک بازیکن به صرف آماده بودن نمی‌تواند حضوری تضمین شده در تیم ملی داشته باشد. آیا چشم‌پوشی از ستاره‌ها با این استدلال درست است؟

حاج‌رضایی این سوال را بی‌پاسخ گذاشته و می‌گوید: بهتر است به جای واژه سلیقه از تصمیم‌گیرنده استفاده کرد. هر مربی تصمیم‌گیرنده اصلی تیمش است و در فوتبال هم بارها پیش آمده که بازیکنان آماده به تیم ملی دعوت نشده‌اند. نمونه آخر آن هم رائول بود که با وجود درخشش در لالیگا، جایی در تیم ملی اسپانیا نداشت.

به هر حال نظر دایی هم فعلا در گزینه‌های موجود روی مسعود شجاعی است و شاید خودش بهتر بتواند در این مورد پاسخگو باشد.

فروتن، اما نظرش را با صراحت بیشتری بیان می‌کند: بازیکن شایسته باید در ترکیب اصلی تیم ملی قرار بگیرد، اما متاسفانه برخی قول و قرارها مانع این اتفاق می‌شود. ما الان مجتبی جباری را داریم که در بهترین فرم خود قرار دارد، اما از او استفاده درستی در تیم ملی نمی‌شود تا برخی دیگر در ترکیب اصلی بازی کنند!

مسلما اگر علی کریمی بتواند بازی‌های خوب خود را در پرسپولیس تداوم بخشد، آن گاه علی دایی چاره‌ای جز دعوت او نخواهد داشت. این همان سناریویی است که پیش از این برای خداداد عزیزی و وحید هاشمیان افتاد و کارشناسان هم بر آن تاکید دارند.

«اگر این روند ادامه داشته باشد، علی دایی باید کریمی را به تیم ملی دعوت کند.» این نظر امیر حاج‌رضایی است. بهمن فروتن هم در این‌باره می‌گوید: اگر بازی‌های خوب کریمی تداوم داشته باشد، قطعا به درد تیم ملی می‌خورد؛ چراکه تحت هر شرایطی بازیکن باارزشی است.

کریمی که به لحاظ محبوبیت در صدر بازیکنان ایرانی قرار دارد، پس از آن که نزدیک به صد هزار تماشاگر را برای بازی مقابل پگاه گیلان به ورزشگاه آزادی کشاند، به قطبی فهماند حضور او در پرسپولیس می‌تواند مفیدتر از آن چیزی باشد که سرمربی قرمزها فکرش را می‌کرد.

قطبی که در ابتدا موافق حضور کریمی در پرسپولیس نبود، حالا در چرخشی 180 درجه‌ای کریمی را یک بازیکن بین‌المللی معرفی می‌کند و این خود نشان از ارزش‌های بالای این بازیکن دارد.

در عین حال درخشش علی کریمی و تولد دوباره این بازیکن، قطعا از نگاه تیزبین علی دایی دور نخواهد ماند؛ چراکه سرمربی تیم ملی به گفته خودش لیگ برتر و تمام بازیکنان شایسته آن را بدقت زیر نظر دارد و در تیم ملی از حداکثر توانایی‌های موجود استفاده خواهد کرد.

آینده همه ابهامات را پیرامون شرایط بازگشت دوباره این بازیکن به تیم ملی روشن خواهد کرد.


متن فوق توسط: محسن نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)

درباره خودم
هواداران پرسپولیس
محسن
عشق است پرسپولیس ایران
آرشیو یادداشت ها
یک ماه قبل
لوگوی من
هواداران پرسپولیس
آهنگ وبلاگ من
اشتراک در خبرنامه